درطراحی پارچه و لباس ،در بخش طراحی پوشاک به چند دسته تقسیم می‌شود؟

چهارشنبه 8 بهمن 1399
14:38
کسب وکار سئو

در فرآیند طراحی لباس و طراحی پارچه و لباس عناصر و اجزای مختلفی دست ‌به ‌دست هم می‌دهند تا یک اثر هنری خلق شود. اکه شامل عناصر زیر میباشد .

1) جنس پارچه

در واقه یک طراح لباس، باید بداند که آن لباس را متناسب با نوع طرح و با توجه به نیاز، احساس و علایق مشتری جنس پارچه را انتخاب می‌کند. که این مواردمواردی همچون فصل و شرایط آب‌وهوایی عامل مهمی در انتخاب جنس پارچه می باشند .درواقع تمامی این نکات به طراح لباس این کمک را میدهد تا از بین صدها و شاید هم هزاران نوع پارچه، کاربردی ترین ومناسب‌ترین نوع را انتخاب کند.

2) چاپ پارچه

بعد از اینکه جنس پارچه مناسب را انتخاب کردیم ، نوبت به انتخاب طرح پارچه می‌رسد.باید متذکر شد که فصل‌ها تاثیر مهمی در انتخاب رنگ و تم پارچه دارد. طراحان لباس معمولا برای فصل های بهار و فصل های تابستان ازرنگ‌های روشن تری انتخاب می‌کنند و بالعکس پارچه‌های تیره رنگ را اغلب برای دوخت لباس‌های زمستانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

3) طراحی و تزیینات لباس

بعضی از از لباس‌ها مثل لباس‌های شب زنانه، لباس عروس و انواع لباس‌های مجلسی و … احتیاج به تزییناتی مثل گلدوزی، سنگ‌دوزی، مهره‌دوزی دارند. استفاده به جا از این نوع تزیینات به خوش‌جلوه‌ترشدن لباس کمک بسیاری می‌کند.

4) الگو

در واقع مهمترین قسمت و پایه و اساس شکل‌گیری یک لباس، الگو است. قطعاتی که مانند پازل در کنار هم قرار گرفته و نمای کلی لباس را شکل می‌دهند. برای همین یک طراح لباس باید یک طراح الگوی حرفه‌ای هم نیز باشد.

5) اندازه گیری

درواقع طراحی یک الگوی بی‌نقص به اندازه‌گیری دقیق طراح بستگی دارد.برای همین از مهمترین موارد، دقت در اندازه‌گیری است که هیچ طراحی نسبت به آن بی‌توجه نیست.

6) تحقیق در زمینه مد

همیشه با خاطر داشته باشید که یک طراح لباس و مد حرفه‌ای هیچ‌ زمانی از تغییرات عرصه مد و لباس بی‌خبرنباید بماند.در دنیای مد هر لحظه در حال نوآوری وتغییر شکل است. به همین دلیل تحقیق و مطالعه مقاله‌های به‌روز ازعناصر مهم و سازنده در فرآیند طراحی لباس است.


دوره طراحی لباس با جدیدترین متد ها ، آموزش طراحی لباس ، آموزش الگو و دوخت،طراحی پارچه و لباس و ... جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت مهسا زارع مراجعه کنید.


دوره طراحی لباس

آموزش طراحی لباس

آموزش الگو و دوخت

طراحی پارچه و لباس


[ بازدید : 56 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کسب وکار سئو است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]