يکشنبه 6 تير 1400
17:07
کسب وکار سئو

رشته طراحی لباس یکی از رشته های زنده و پویا محسوب می شود که امروزه در دانشگاه مورد استقبال خیل عظیمی از دانشجویان قرار می گیرد. با توجه به اینکه در داخل کشور بر روی این رشته همانند خارج از کشور سرمایه گذاری نشده است و بازار کسب درآمد آن به نسبت کشورهای خارجی دارای رونق کمتری است، لذا بسیاری از علاقه مندان به رشته طراحی لباس برای کار یا ادامه تحصیل اقدام به مهاجرت می نمایند. اما نباید از این مفهوم غافل شد که نوع پوشاک یک کشور تا حد زیادی به فرهنگ و پیشینه تاریخی آن وابسته است لذا افرادی که به کشورهای دیگر مهاجرت می نمایند، در گام اول لازم است تا با فرهنگ و آداب و رسوم آن کشور آشنا شوند .

رشته طراحی لباس در ایران به دلیل تاریخچه گسترده ای که در حوزه فرهنگ و رنگ دارد، دارای گرایش های متفاوتی است. تمام این گرایش ها نشان دهنده هنر ایرانیان بوده و گواه این مساله است که لباس جز عناصر فرهنگی کشور محسوب می گردیده است.

در آکادمی طراحی لباس و مد مهسا زارع ازروشهای کاملا به روزونوآورانه برای آموزش هنرجویان و طراحان آینده مد بکار گرفته می شود. در آموزش طراحی لباس دوره های طراحی مد و لباس هنرجویان با پرداختن به تئوریهای عملی و نظری طراحی ، از توانایی های فرهنگی و روش شناختی بهرمند خواهند شد تا مد را به عنوان یک زبان و ادبیات که قادر به تفسیر اصلی ترین خواسته های معاصرهست، بشناسند. هنرجویان در دوره طراحی لباس با مفهوم و تکنیک تجزیه و تحلیل عمیق ساختار لباس، تولید لوازم جانبی و ادبیات طراحی لباس آشنا و برای وارد شدن به دنیای مد و فشن دیزاین آماده می شوند.

در رشته طراحی لباس، تلاش می شود تا افراد و طراحانی تربیت دیده و آموزش داده شوند که با در نظر گرفتن انواع ماشین آلات، نیازهای جامعه، الگو، برش، دوخت، فرهنگ و آداب و رسوم و غیره، لباس هایی خاص و متناسب با مد روز به بازار ارائه دهند. در این رشته دو زیر شاخه اصلی مشاهده می شود. به صورت کاربردی امروزه تک دوزی و دوخت های صنعتی را می توان به عنوان شاخه های اصلی آن در نظر داشت. در رشته های تک دوزی یا مزون دوزی تنها بر اساس نیاز های یک مشتری طراحی صورت می گیرد اما در رشته صنعتی دوزی، دوخت انواع لباس های مردانه، زنانه، بچه گانه و در سایز هی مختلف صورت می پذیرد.

رشته طراحی لباس یکی از رشته های مهارتی در داخل کشور محسوب می شود. این رشته خود دارای زیر شاخه های مختلفی اعم از طراحی لباس برای زنان، مردان، کودکان و می باشد. خوشبختانه در داخل کشور زمینه ادامه تحصیل تا دوره های کارشناسی و حتی دکترا فراهم آمده است. این رشته در خارج از کشور نیز مورد استقبال زیادی قرار گرفته لذا افراد علاقه مند می توانند تا مقطع دکترا و بالاتر در آن تحصیل نمایند.


[ بازدید : 9 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کسب وکار سئو است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]